ΤΙ ΕΛΕΓΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΕΠ ΤΟ 2010 ΟΣΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΕΛΕΓΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΕΠ ΤΟ 2010 ΟΣΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ

Δημοσίευση από Admin Την / Το Κυρ Απρ 09, 2017 11:41 am

Η ψευτιά περισσεύει και το ξέρουμε όλοι στους χώρους της πολιτικής και του συνδικαλισμού. Όμως υπάρχει θαρρώ και ένα όριο. Δεν μπορεί το 2010 να λες άλλα και σήμερα τα αντίθετά τους. Και ιδού τι εννοώ:


http://www.avgi.gr/article/10839/6522923/ti-elegan-to-2010-gia-to-eniaio-oloemero-demotiko-scholei-osoi-semera-anti

Τι έλεγαν το 2010 για το ενιαίο ολοήμερο δημοτικό σχολείο όσοι σήμερα αντιδρούν


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΑΥΓΗ: Κωστοπούλου Μίνα

Δημοσίευση: 14 Μαΐου 2016 22:00


Οι γραμμές που ακολουθούν δεν είναι δηλώσεις κάποιου στελέχους του υπουργείου Παιδείας... “Το αναμορφωμένο πρόγραμμα των 800 ΕΑΕΠ σχολείων έγινε με ελλιπή επιστημονική τεκμηρίωση και με βιασύνη. Υπάρχει προβληματισμός σχετικά με την επιστημονική τεκμηρίωση βασικών αλλαγών...

Οι γραμμές που ακολουθούν δεν είναι δηλώσεις κάποιου στελέχους του υπουργείου Παιδείας...

«Το αναμορφωμένο πρόγραμμα των 800 ΕΑΕΠ σχολείων έγινε με ελλιπή επιστημονική τεκμηρίωση και με βιασύνη. Υπάρχει προβληματισμός σχετικά με την επιστημονική τεκμηρίωση βασικών αλλαγών που εισάγονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (αύξηση υποχρεωτικής παραμονής στο σχολείο των μαθητών Α' και Β' τάξης, Αγγλική Γλώσσα και εκμάθηση Η/Υ από την Α' τάξη) καθώς και σε ό,τι έχει να κάνει με τις υποδομές και το βοηθητικό προσωπικό που απαιτούνται για την ομαλή λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου».

Τα παραπάνω αναφέρονταν σε ανακοίνωση της ΔΟΕ το 2010, ύστερα από συνάντηση της ομοσπονδίας με την τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. "Ο κλάδος μας επιμένει στη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, για όλα τα παιδιά", κατέληγε η ανακοίνωση.


"Από το Δημοτικό ακόμα ενισχύεται η στροφή στις δεξιότητες με ολέθριες συνέπειες στον παιδικό ψυχισμό. Περίτρανη απόδειξη τα 800 πιλοτικά ολοήμερα με την ξένη γλώσσα και τους υπολογιστές από την πρώτη δημοτικού και με παιδιά να κοιμούνται στα θρανία από την κούραση" ανέφερε την ίδια περίοδο η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.

Ήταν τότε που η παράταξη των Παρεμβάσεων μάζευε υπογραφές «ενάντια στο μοντέλο του νέου σχολείου που στρέφεται ενάντια στο δημόσιο σχολείο», ενάντια "στο σχολείο «ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος», ένα σχολείο απρόσωπο, ένα δημοτικό σχολείο που λειτουργεί με όρους γυμνασίου, όπου η παιδικότητα συντρίβεται κάτω από το βάρος του καθημερινού επταώρου.

Σήμερα οι ίδιοι διαμαρτύρονται για την υλοποίηση των αιτημάτων τους! Προφανώς, κάθε συγκυρία, κάθε συγκεκριμένη πολιτική μάχη που καλούνται να δώσουν οι εργαζόμενοι έχει τα δικά της επίδικα, τα δικά της αιτήματα, που σε άλλη συγκυρία μπορεί να αλλάξουν. Αυτή είναι η ιδιαίτερη τροπικότητα της πολιτικής, όπως και της ιστορίας: οι αντιφάσεις. Δεν είναι, λοιπόν, στόχος να τους «ψέξει» κανείς, αφού ακόμη και το τι είναι παιδαγωγικά ορθό εξίσου υπόκειται στους «νόμους» της αλλαγής.

Όμως στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα, την Ελλάδα της κρίσης, δεν μπορείς να έχεις σχολεία και μαθητές δύο ταχυτήτων ούτε να αφήσεις τα σχολεία με σοβαρά κενά για μια ακόμη χρονιά. Πρέπει να αξιοποιηθούν όλες οι δυνατότητες, μέσα από ένα θετικό πρόσημο, ένα ενιαίο σχολείο για όλα τα παιδιά, με αγγλικά, πληροφορική και δεύτερη γλώσσα για όλους.

Το πρόγραμμα του ΕΑΕΠ μάθαινε στα παιδιά ότι το σχολείο ήταν ένα βάσανο, ένας χώρος πολύωρης αντιπαιδαγωγικής παραμονής, στις 7 ώρες του οποίου δεν μπορούσε να επιτελείται το εκπαιδευτικό έργο με αξιοπρεπείς όρους. Στην έβδομη ώρα -που τώρα σταματά να υπάρχει- τα παιδιά έμπαιναν μετά το διάλειμμα στις 13.30 και 25-30 λεπτά μετά έφευγαν, χωρίς να έχει γίνει ουσιαστικό μάθημα, αφού και ο εκπαιδευτικός είχε κουραστεί. Συν τού ότι μετά δεν υπήρχε και χρόνος για συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Κι όμως, το Ολοήμερο δεν καταργείται

Τις προηγούμενες ημέρες και τι δεν ακούσαμε για το Ολοήμερο. Όλοι κατήγγειλαν την κατάργησή του, χωρίς να γνωρίζουν τι πραγματικά ισχύει. Ας δούμε, λοιπόν. Στα ΕΑΕΠ άρχιζε στις 14.00 και έληγε στις 16.15. Το πρόγραμμα είχε ως εξής:

* 14.05 - 14.40 Φαγητό - Χαλάρωση

* 14.40 - 14.50 Διάλειμμα

* 14.50 - 15.30 1η Διδακτική ώρα (40 λεπτά)

* 15.30 - 15.40 Διάλειμμα

* 15.40 - 16.15 2η Διδακτική ώρα (35 λεπτά)

Στο νέο Ολοήμερο η διάρκεια της σίτισης είναι μεγαλύτερη, ώστε το παιδί να μπορεί πραγματικά να χαλαρώνει μετά από εξάωρο στα θρανία, ενώ η διάρκεια των διδακτικών ωρών είναι της τάξεως των 45 λεπτών. Τα διαλείμματα δεν είναι 10λεπτα, αλλά διαρκούν πλέον 15 λεπτά.

Σκοπός του Ολοήμερου δεν είναι να εξαντλεί τα παιδιά σε καμία περίπτωση, αλλά να τα προετοιμάζει για την επόμενη μέρα και να διευκολύνει τους γονείς. Θα μπορούν, λοιπόν, οι μαθητές να παραμένουν έως τις 15.00, για να μελετούν τα μαθήματα της επόμενης μέρας, ή έως τις 16.00, αν δηλώσουν συμμετοχή σε μαθήματα Πληροφορικής, Αθλητισμού, Αγγλικών ή σε Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, ακόμη και σε Πολιτιστικούς Ομίλους Δραστηριοτήτων.

Σημειωτέον ότι, κατά τη χθεσινή συνάντησή του με τους εκπροσώπους συνδικαλιστών, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης δεσμεύθηκε να διευρυνθούν τα κριτήρια εγγραφής, ειδικά για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και τον κόσμο της επισφαλούς απασχόλησης. Για την πρωινή ζώνη επανέλαβε ότι θα επανεξεταστεί η κατάργησή της με στοχευμένο τρόπο μετά από αυστηρή καταγραφή.


Και τότε και τώρα η ΕΡΑ υποστηρίζει τα ίδια! Θέλουμε ένα σχολείο που θα σέβεται τις ανάγκες των παιδιών και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Λέμε ΟΧΙ στο διαμαντοπούλειο έκτρωμα του ΕΑΕΠ. Λέμε ΟΧΙ και στον τρόπο ρύθμισης για την ώρα σίτισης από το Νίκο Φίλη. Λέμε ΝΑΙ στους αγώνες για να διορθωθούν οι αδυναμίες! Και λέμε ΝΑΙ για όσα κατακτήθηκαν τα δύο τελευταία χρόνια, το ποτάμι πίσω δε γυρνά!


ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΡΑ:


http://sxoleio.foruminute.com/t68-topic#441

Εμείς, οι Εκπαιδευτικοί της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, δεν έχουμε σκοπό κατακτήσεις των τελευταίων 2 χρόνων να γίνουν τα συνθήματα διεκδίκησης του κινήματος για αυριανά πανό. Αγώνες που δεν στηρίζονται στη μνήμη και συνδικάτα που εύκολα ξεχνούν υπάρχει κίνδυνος να χάσουν ό,τι κατακτήθηκε. Ακριβώς γι αυτόν τον λόγο η ΕΡΑ έχει κεντρικό της σύνθημα: Υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις μας , συνεχίζουμε τον αγώνα για :

• Μόνιμοι διορισμοί των συμβασιούχων εκπαιδευτικών που χρόνια τώρα εργάζονται σε θέσεις πάγιων και διαρκών αναγκών.

• Η ώρα της σίτισης να γίνει «σίτιση-δραστηριότητες» και να δοθεί ως ώρα διδακτική σε όλους τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου.

• Υπεύθυνος μόνιμος και σταθερός για το ολοήμερο.

• Δίχρονο υποχρεωτικό ολοήμερο νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά, αναπόσπαστο τμήμα του 14χρονου υποχρεωτικού σχεδιασμού για την εκπαίδευση και αυτό γιατί το «δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή» αφήνει περιθώρια να μπορεί να γίνει αυτή και εκτός των νηπιαγωγείων.

• Στήριξη όλων των μαθητών που έχουν εκπαιδευτικές ανάγκες με λειτουργία Τμημάτων Ένταξης.

• Επέκταση του θεσμού της Παράλληλης στήριξης σύμφωνα με τις αρχές της Συμπερίληψης στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά.

• Ένας επιπλέον εκπαιδευτικός σε τάξεις που υπάρχει παιδαγωγική ανάγκη σε συνδυασμό με τη Λειτουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας σε κάθε σχολική μονάδα.

• Ένταξη στις σχολικές μονάδες όλων των προσφυγόπουλων-μεταναστόπουλων με παράλληλη λειτουργία τμημάτων υποδοχής.

• Γενίκευση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και στα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, και εξίσωσή του με αυτό που ισχύει στη Δευτεροβάθμια, καθώς και των διευθυντών-υποδιευθυντών.

• Προγράμματα επιμόρφωσης με έμφαση στις πραγματικές παιδαγωγικές ανάγκες, αξιοποίηση όλων των μορφών επιμόρφωσης, επαναφορά των διδασκαλείων.

• Πλήρη εργασιακά μισθολογικά δικαιώματα και δωδεκάμηνη σύμβαση για τους αναπληρωτές. Κάλυψη εξόδων πρώτης εγκατάστασης των αναπληρωτών. Η αποζημίωση για τα έξοδα αυτά να ανέρχεται τουλάχιστον στο ποσό του ενός δεκαπενθημέρου και να μπαίνει στις μισθοδοτικές καταστάσεις.

• Το υπουργείο να δώσει οργανικές θέσεις και να καλύψει όλους τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας που δεν έχουν μετακινηθεί με μετάθεση από το 2013.
• Αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Κατασκευή νέων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων.

• Τα όρια συνταξιοδότησης, ο ύψος των συντάξεων και οι μείωση των μισθών δεν αποτελούν για μας γεγονός τελεσίδικο. Οι μνημονιακές επιταγές να σταματήσουν να καθορίζουν τη ζωή μας. Τα μνημόνια και οι νεοφιλελεύθερης έμπνευσης οδηγίες του ΟΟΣΑ και η πολιτική τους εφαρμογή να σταματήσουν χτες!
Υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις μας

Συνεχίζουμε τον αγώνα για όλες τις διεκδικήσεις μας

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ Π.Ε.


Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 78
Registration date : 20/11/2007

http://sxoleio.foruminute.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΕΛΕΓΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΕΠ ΤΟ 2010 ΟΣΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ

Δημοσίευση από Admin Την / Το Κυρ Απρ 09, 2017 11:51 am

Ειδικό αφιέρωμα στην ΠΑΣΚ που πλέον έχει μεταλλαχθεί σε ΔΗ-ΣΥ προσπαθώντας να διαγράψει στη μνήμη των εκπαιδευτικών το παρελθόν της ως παράταξη προσκείμενη στο ΠΑΣΟΚ:



http://www.syllogospethoukididis.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=103:-1-&catid=45:2010-09-22-20-04-46&Itemid=37


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Oι κατακτήσεις των εργαζομένων βρίσκονται στο στόχαστρο εθνικών και υπερεθνικών επιλογών, αφού, με πρόσχημα την οικονομική κρίση, επιχειρούν με βίαιο τρόπο να σαρώσουν ό,τι θετικό κατακτήσαμε με αγώνες χρόνων και να διαμορφώσουν ένα σκηνικό όπου θα κυριαρχεί η ανασφάλεια και ο φόβος. Οι πολιτικές της κυβέρνησης και της Τρόικας (ΔΝΤ, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα) είναι σκληρές, άδικες και αντικοινωνικές. Στο χώρο της εκπαίδευσης, η ψήφιση του Ν. 3848/2010 και η ελλιπής χρηματοδότηση της παιδείας έχουν φέρει τα πρώτα δυσμενή αποτελέσματα.

Οι σχολικές Επιτροπές δεν έχουν χρήματα ούτε για τις στοιχειώδεις δαπάνες των Σχολείων.
60.000 προνήπια βρίσκονται εκτός δημόσιου νηπιαγωγείου.

Το αναμορφωμένο πρόγραμμα των 800 ολοήμερων σχολείων έγινε με ελλιπή επιστημονική τεκμηρίωση και με βιασύνη. Η θέση του κλάδου μας για το ολοήμερο σχολείο και τη λειτουργία του απέχει πολύ από αυτό που σήμερα λειτουργεί ως ολοήμερο σχολείο.
Διεκδικούμε:

Δαπάνες για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ

Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών. Καμία μείωση μισθών με το επικείμενο νέο μισθολόγιο

Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων.

Κατάργηση του Ν.3848/2010.

Ολοήμερο σχολείο σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου.

Άμεση κάλυψη των οικονομικών αναγκών των σχολείων με χορήγηση όλων των απαραίτητων κονδυλίων.

Να πληρωθούν τώρα οι συνάδελφοι που έχουν δουλέψει υπερωριακά

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι χρειάζεται μαχητικά, μαζικά κι αποφασιστικά να αντιπαλέψουμε τις προωθούμενες αντιδραστικές αλλαγές. Πυξίδα μας ήταν και θα είναι πάντα η υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των δικαιωμάτων μας. Όπως το 2006 μπήκαμε μπροστά και καθοδηγήσαμε το μεγαλύτερο αγώνα σε όλη την ιστορία του κλάδου, έτσι και τώρα θα είμαστε πρωτοπόροι στον αγώνα μας.

Last Updated (Monday, 18 October 2010 10:55)

Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 78
Registration date : 20/11/2007

http://sxoleio.foruminute.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΕΛΕΓΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΕΠ ΤΟ 2010 ΟΣΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ

Δημοσίευση από Admin Την / Το Κυρ Απρ 09, 2017 12:10 pm

Η αγαπητή μας ΔΟΕ για τα ΕΑΕΠ - ΤΟ 2010 (τώρα βέβαια λέει άλλα...)

http://www.syldnioa.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=522%3A-800-&catid=34%3A2009-04-16-11-21-52&Itemid=1

ΔΟΕ...ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για τα 800 σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος


Αθήνα  15/6/2010


Προς Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


με αφορμή τη συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τα 800 σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος,

την επιμόρφωση και την Ειδική Αγωγή



Πραγματοποιήθηκε χθες (14/6/2010) συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας (Υπουργό κ. Άννα Διαμαντοπούλου, Υφυπουργό κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, Ειδ. Γραμματέα κ. Μιχάλη Κοντογιάννη ) με θέματα:

α) τον ορισμό 800 Ολοήμερων δημοτικών σχολείων, ως σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το σχολ. έτος    2010-2011, β) την επιμόρφωση και γ) την Ειδική Αγωγή.



α΄ Ολοήμερο Σχολείο

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ προσήλθε στη συνάντηση με βάση τη θέση του για το Ολοήμερο σχολείο, όπως αυτή ψηφίστηκε στην 78η Γ.Σ. του κλάδου. Συγκεκριμένα η 78η Γ.Σ. του κλάδου (Ιούνης 2009) αποφάσισε τα εξής:



« ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Το σχολείο που οραματιζόμαστε δεν μπορεί να είναι άλλο από το Ολοήμερο Σχολείο, η λειτουργία του οποίου θα πρέπει να τεθεί σε μια άλλη βάση. Προσβλέπουμε σε ένα Σχολείο που:

•           Θα είναι σε θέση να προετοιμάσει τον ελεύθερο άνθρωπο, τον άνθρωπο που θ' αναπτύξει πρωτοβουλίες, τον άνθρωπο που θ' αγαπά τη μάθηση και τη γνώση, όχι για εξεταστικούς - ωφελιμιστικούς σκοπούς μόνο, αλλά για δική του ολοκλήρωση και για ουσιαστική πνευματική δημιουργία. Ένα σχολείο δηλαδή που θα είναι σε θέση να πραγματώσει τους στόχους του ξεκινώντας από το δίχρονο Νηπιαγωγείο και καταλήγοντας στο Λύκειο.

•           Θα δίνει απαντήσεις στη σχολική αποτυχία παίρνοντας ουσιαστικά μέτρα στήριξης των μαθητών πριν αυτή καταστεί μη αναστρέψιμη.

•           Θα σέβεται τον ελεύθερο χρόνο του μαθητή ολοκληρώνοντας τις εργασίες του σ' αυτό.

•           Θα αναδιοργανωθεί το ημερήσιο πρόγραμμά του σε ενιαία βάση, όπου εντάσσονται οργανικά τα μαθήματα του σημερινού πρωινού σχολείου, η εκμάθηση Η/Υ, ξένων γλωσσών, πρόσθετες δραστηριότητες αλλά και η προετοιμασία για την επόμενη μέρα, η ενισχυτική διδασκαλία και γενικότερα το πρόγραμμα υποστήριξης του πρωινού ωραρίου.

•           Θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την παραπαιδεία, προσφέροντας ιδιαίτερο χρόνο ουσιαστικής προετοιμασίας του μαθητή για την επόμενη μέρα, ξένες γλώσσες, η διδασκαλία των οποίων μέσα στο σχολείο θα είναι αρκετή για να καταλήξει σε τίτλο επάρκειας, αθλητικές δραστηριότητες που θα ικανοποιούν τα ταλέντα και τις δεξιότητες των μαθητών ενώ παράλληλα θα προβλέπει δραστηριότητες για την ανάπτυξη της αισθητικής και μουσικής του καλλιέργειας.

•           Ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να λειτουργήσει, να εμπνευστεί και να εμπνεύσει, να αναπνεύσει τόσο ο ίδιος, όσο και οι μαθητές του. Ένα σχολείο, στο οποίο κυρίαρχη λειτουργία δεν θα είναι η μετάδοση γνώσεων, αλλά η παιδαγωγική λειτουργία.

Διεκδικούμε:

•           Κτιριακή υποδομή, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του νέου τύπου σχολείου. Ακόμη δεν έχουμε δει από τον Ο.Σ.Κ. σχέδια νέων διδακτηρίων, που να είναι προσανατολισμένα σ' αυτή την κατεύθυνση.

•           Σίτιση με ευθύνη της πολιτείας. Βοηθητικό προσωπικό μόνιμο και όχι μέσα από τα προγράμματα stage (τραπεζοκόμους για τη σίτιση, Γραμματείς για το Διοικητικό έργο των 6/θ και πάνω Σχολείων κλπ).

•           Υλικοτεχνική υποδομή και εποπτικά μέσα (υπολογιστές, μουσικά όργανα - αθλητικό - εικαστικό υλικό - ξενόγλωσσα βιβλία) που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του Ολοήμερου Σχολείου.

•           Αναλυτικά Προγράμματα, που θα αντιμετωπίζουν ενιαία τα γνωστικά αντικείμενα, ώστε ο σημερινός απογευματινός κύκλος να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του πρωινού.

•           Η προετοιμασία των μαθητών για την επόμενη μέρα να είναι τέτοια, ώστε να μην επιβαρύνεται ο μαθητής με εργασία στο σπίτι. Αυτό σημαίνει ότι τα τμήματα θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο ολιγομελή και ομοιογενή, ώστε η προετοιμασία να είναι ουσιαστική. Η τσάντα να μένει στο σχολείο. Για να συμβεί αυτό πρέπει η ύλη των μαθημάτων για την επόμενη μέρα να είναι τέτοια, ώστε να μπορούν οι μαθητές να τη διεκπεραιώνουν σε εύλογο χρονικό διάστημα και τα τμήματα να είναι ολιγομελή στα πρότυπα των Ολιγοθεσίων Σχολείων, ώστε η προετοιμασία να είναι ουσιαστική και να εφαρμόζεται η Ενισχυτική Διδασκαλία.

•           Οι συνάδελφοι των ειδικών μαθημάτων να έχουν αποδεδειγμένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια στη διδασκαλία μικρών μαθητών και να αποτελούν μέρος του προσωπικού του σχολείου. Υπάρχει, άλλωστε, σχετική θέση της ΔΟΕ για ίδρυση νέων οργανικών θέσεων σε ομάδες σχολείων.

•           Όπου είναι δυνατόν να αναλάβουν και να διδάξουν δάσκαλοι τα αντικείμενα για τα οποία δε χρειάζονται Ειδικότητες και κατέχουν οι ίδιοι βασικές γνώσεις (π.χ. πληροφορική, θέατρο, χορός, εικαστικά κλπ)

•           Το μάθημα της Πληροφορικής να διδάσκεται βάσει αναλυτικού προγράμματος προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών με κατάλληλο λογισμικό.

•           Να μη γίνεται κατάχρηση της συμπλήρωσης ωραρίου στο Ολοήμερο Σχολείο, γιατί αυτό από μόνο του αδυνατίζει την προσφερόμενη ποιότητα εκπαιδευτικού έργου.

•           Να διαφυλαχθεί ο πρωτεύων λόγος ύπαρξης του Ολοήμερου Σχολείου που δεν είναι άλλος από την παιδαγωγική αποστολή του, η οποία όμως - παράλληλα - απαντά και σε κοινωνικά αιτήματα. Το τελευταίο όμως να παραμένει αποτέλεσμα του πρώτου.

•           Να τοποθετηθεί δεύτερος Υποδιευθυντής - Υπεύθυνος Ο.Σ. στα 10/θ και πάνω Σχολεία.

•           Η ώρα σίτισης - ξεκούρασης (14:00 - 14:40) να λαμβάνεται ως διδακτική, όταν ο αριθμός των μαθητών είναι πάνω από 50, όχι μόνο για τον Υπεύθυνο αλλά και για το δεύτερο εκπαιδευτικό του Ολοήμερου.

•           Να διασφαλιστεί το ωράριο των εκπαιδευτικών, να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί, κυρίως στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να συνεργάζονται οι διαφορετικές ειδικότητες του Ο.Σ. και να δοθούν κίνητρα στους υπηρετούντες σ' αυτά.

•           Εάν δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία ως Ολοήμερα σε πλήρη ανάπτυξη, δε χρειάζεται να κακοποιείται ο θεσμός με βιαστικές επεκτάσεις, που μόνο απαξίωση επιφέρουν...»

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., με βάση τις παραπάνω θέσεις, έθεσε καταρχήν  το ζήτημα της αιφνιδιαστικής ανακοίνωσης των 800 σχολείων με αναμορφωμένο πρόγραμμα χωρίς να ερωτηθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων, όπως είχε γίνει για τα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία και τις αντιδράσεις που υπάρχουν από Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε. και Συλλόγους διδασκόντων γι' αυτό. Εκφράστηκε ο προβληματισμός  σχετικά με την επιστημονική τεκμηρίωση βασικών αλλαγών που εισάγονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (αύξηση υποχρεωτικής παραμονής στο σχολείο των μαθητών Α΄ και Β΄ τάξης, Αγγλική Γλώσσα και εκμάθηση Η/Υ από την Α΄ τάξη, διδασκαλία των Τεχνολογιών από καθηγητές πληροφορικής κι όχι από δασκάλους με σχετική γνώση και πιστοποίηση) καθώς και σε ό,τι έχει να κάνει με τις υποδομές και το βοηθητικό προσωπικό που απαιτούνται για την ομαλή λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου. Τονίστηκε πως όλες αυτές οι αλλαγές πραγματοποιούνται δίχως «επιπλέον δαπάνη για τον προϋπολογισμό» γεγονός που δε συνάδει με την είσοδο τόσων νέων αντικειμένων στο σχολείο, που εύλογο είναι να απαιτούν και το ανάλογο προσωπικό.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έδωσε, στα ερωτήματα που διατυπώθηκαν,  τις  παρακάτω απαντήσεις:

Η λειτουργία των 800 σχολείων αναμορφωμένου προγράμματος είναι κίνηση βελτίωσης των υπαρχόντων σχολείων διευρυμένου ωραρίου, στα οποία μπαίνουν, στο υποχρεωτικό τους πρόγραμμα, η Ξένη Γλώσσα και οι Υπολογιστές. Τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά 2011-2012 θα λειτουργήσουν 160 πιλοτικά ολοήμερα σχολεία με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα (το οποίο θα δοθεί στη ΔΟΕ) στην κατεύθυνση του Νέου Σχολείου που ανακοινώθηκε από την Υπουργό Παιδείας.

Για την επιστημονική τεκμηρίωση των αλλαγών: Απάντησε πως η εισαγωγή της Ξένης Γλώσσας και των Υπολογιστών από την Α' και Β' τάξη ισχύει σε πολλές χώρες (π.χ. Αυστρία, Νορβηγία, Φινλανδία) και ότι αυτά τα αντικείμενα δεν έχουν «γνωστικό βάρος» και θα γίνονται στις μικρές τάξεις (Α' & Β') με «παιγνιώδη» τρόπο. Αναφέρθηκε και σε συγκεκριμένες οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (τις οποίες έδωσε στη ΔΟΕ) για τη διδασκαλία των Νέων Τεχνολογιών και της Ξένης Γλώσσας από την Α' τάξη, καθώς και λογισμικά που παρήχθησαν από το Π.Ι. επί προηγούμενης κυβέρνησης.
Για την έλλειψη χρηματοδότησης και τους διορισμούς: Δεν απαιτείται επιπλέον δαπάνη για τον προϋπολογισμό γιατί οι θέσεις ειδικοτήτων που απαιτούνται (πληροφορικής, αγγλικής γλώσσας, φυσικής αγωγής, θεατρικής αγωγής) θα καλύπτονται από το υπάρχον προσωπικό της Β/θμιας εκπαίδευσης που πλεονάζει ή από το διορισμό αναπληρωτών και αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου. Από τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα προκηρυχθούν, για μόνιμο διορισμό οι απαιτούμενες και προβλεπόμενες θέσεις ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Για τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών για την επόμενη σχολική χρονιά δήλωσε πως δεν είναι έτοιμη να απαντήσει.

Επισήμανε ότι ο Ολοήμερο σχολείο είχε ως τώρα πετύχει τον κοινωνικό όχι όμως και τον παιδαγωγικό στόχο του καθώς, επίσης, πως τα 28 πιλοτικά Ολοήμερα είναι πολύ δαπανηρά κι υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα για το αν πέτυχαν τους στόχους τους.

Με τη λειτουργία των 800 σχολείων ενοποιείται ο σύλλογος των διδασκόντων, ο οποίος στα πλαίσια της αυτονομίας του θα μπορεί να διαμορφώσει το κατάλληλο απογευματινό πρόγραμμα και τον αριθμό των ωρών ανά αντικείμενο.

Το αίτημα «η τσάντα στο σχολείο» δε θα μπορέσει να ικανοποιηθεί αν προηγουμένως δε μειωθεί ο όγκος της ύλης.

Για το αντικείμενο της Πληροφορικής θα αξιοποιηθούν καθηγητές πληροφορικής κι όχι δάσκαλοι με πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες αφού οι δάσκαλοι δεν είναι ακόμη «καταρτισμένοι» και οι καθηγητές πληροφορικής με μια σύντομη επιμόρφωση θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του αντικειμένου. Και για τα δύο αντικείμενα ο σχεδιασμός του Υπουργείου προβλέπει τη χορήγηση κρατικού πιστοποιητικού στο τέλος της τρίτης τάξης του Γυμνασίου.

Καμία υποχρέωση προετοιμασίας του γεύματος των μαθητών (ζέσταμα φαγητού) δεν προκύπτει για τους εκπαιδευτικούς του ολοήμερου.

Ύστερα από τις παραπάνω απαντήσεις και την εκτεταμένη συζήτηση που έγινε, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά ότι το αναμορφωμένο πρόγραμμα των 800 σχολείων έγινε με ελλιπή επιστημονική τεκμηρίωση (κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις αντικρουόμενες αποφάσεις του Π.Ι. όπου στη μεν πρώτη 09/2010 στις 27-4-2010 απορρίπτεται το πρόγραμμα και στη δεύτερη 10/2010 στις 4-5-2010 εγκρίνεται) και με βιασύνη. Ο κλάδος μας επιμένει στη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, για όλα τα παιδιά, με βάση τις ψηφισμένες θέσεις του.

β΄ Επιμόρφωση

Η Υφυπουργός Παιδείας ανακοίνωσε πως η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η οποία θα ξεκινήσει μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, και θα γίνει μέσα στον εργάσιμο χρόνο τους, θα αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε προαιρετική βάση και θα γίνει στα αντικείμενα που θα επιλέξουν οι εκπαιδευτικοί με βάση την έρευνα που διεξάγεται αυτή τη στιγμή στα σχολεία με ερωτηματολόγια.

Δήλωσε πως θα υπάρξει αξιοπρεπής αποζημίωση των εκπαιδευτικών, χωρίς να καθορίσει το ύψος της,  που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα. Την ευθύνη του προγράμματος θα έχουν ο ΟΕΠΕΚ και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

γ΄ Ειδική Αγωγή

Η Υφυπουργός Παιδείας ανακοίνωσε πως πρόθεση του Υπουργείου είναι να διεξαχθεί για πρώτη φορά στη χώρα μας διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή, κατά τη διάρκεια του σχολ. έτους 2010 - 2011. Για το σκοπό αυτό απέστειλε σχετική επιστολή στον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ κ. Βέη.

Οι θέσεις ορίζονται σε 500 για δασκάλους και νηπιαγωγούς Ειδικής Αγωγής.


Από τη Δ.Ο.Ε.

Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 78
Registration date : 20/11/2007

http://sxoleio.foruminute.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΕΛΕΓΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΕΠ ΤΟ 2010 ΟΣΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ

Δημοσίευση από Admin Την / Το Κυρ Απρ 09, 2017 12:32 pm

Ας παραθέσουμε τι είχαμε αναρτήσει σε άλλο σχετικό άρθρο πέρυσι την άνοιξη για τη στάση της ΔΑΚΕ:

ΤΙ ΕΛΕΓΕ Η ΔΑΚΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΑΕΠ ΤΟ 2010;

Ο εκπαιδευτικός κόσμος έχει εκφράσει την αντίθεσή
του στη αβασάνιστη κι επιπόλαιη επιβολή ενός ακόμη τύπου σχολείου που δε θα βάλει ούτε ένα λιθαράκι για το καλό της εκπαίδευσης αλλά αντίθετα θα διογκώσει τα πάρα πολλά προβλήματά της.

http://www.dakepe.gr/LH2Uploads/ItemsContent/115/115.pdf

Εννοείται πως τώρα διαμαρτύρονται για την κατάργηση των ΕΑΕΠ!!!

Ποιοι είναι τελικά οι ψεύτες????????????

Ένα περίεργο πράγμα... η ανάρτηση πλέον έχει εξαφανιστεί!!!

Και όμοια δε θα βρείτε στο σάιτ της ΔΟΕ την ανακοίνωση που δημοσιεύσαμε παραπάνω...

Λίγες βδομάδες πριν ακόμη και ο δικός μας σύλλογος, ο σύλλογος εκπαιδευτικών ΠΕ Νέας Σμύρνης, με απόφαση της παράταξης της Αγωνιστικής Συσπείρωσης (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ) διέγραψε ολόκληρο το φόρουμ του συλλόγου! Πιστεύουμε ότι ένας από τους λόγους ήταν και να σβήσουν μαζί και όσα έλεγαν στο παρελθόν οι τάχα μου επαναστάτες των παρεμβάσεων...

Σχετικό μας άρθρο εδώ:

http://paideia.forumotion.com/t2181-topic#5625

Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 78
Registration date : 20/11/2007

http://sxoleio.foruminute.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης