ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΧΗ - ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΧΗ - ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Πεμ Ιουν 01, 2017 7:23 pm

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΧΗ - ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ


Οι μάσκες έπεσαν. Το ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας ζητάει από τη βάση του κλάδου να μη λάβει μέρος στην επιλογή διευθυντών. Κάνοντας αποχή - απεργία. Σαν να μην έφτανε η απόφαση του ΣτΕ που υποχρέωσε σε αλλαγή του νόμου. Πλέον είναι φανερό ποιοι θέλουν δημοκρατία στο σχολείο και ποιοι γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τους απλούς εκπαιδευτικούς, αυτούς που μάχονται καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες.



Συνάδελφοι,

Τόσα χρόνια τα ΠΥΣΠΕ και τα ΚΥΣΠΕ κόβουν και ράβουν στις επιλογές στελεχών. Με συμμετοχή και αιρετών του κλάδου αρκετοί εκ των οποίων έχουν καταλήξει και στα δικαστήρια λόγω κακής βαθμολογίας των υποψηφίων. Χαρακτηριστική περίπτωση οι αιρετοί των Παρεμβάσεων στις προτελευταίες κρίσεις διευθυντών. Και ξαφνικά τώρα έσταξε η ουρά του γαϊδάρου και η συμμετοχή των απλών δασκάλων στην επιλογή διευθυντών βαφτίστηκε από τα μεγάλα κεφάλια του συνδικαλισμού μας ως αξιολόγηση! Η δική μας η γνώμη είναι δηλαδή που ενοχλεί. Του αιρετού και των άλλων διορισμένων μελών του ΠΥΣΠΕ, όχι!

Τους ενοχλεί λέει επίσης που ο νόμος στερεί το δικαίωμα στους αναπληρωτές να εκφράσουν τη γνώμη τους. Θα συμφωνήσουμε. Αλλά τόσα χρόνια δεν είδαμε καμία παράταξη να διαμαρτύρεται για τις επιλογές αιρετών που επίσης δε συμμετέχουν οι αναπληρωτές. Ούτε κήρυξε απεργία - αποχή από τις εκλογές αιρετών η ΔΟΕ. Τώρα γιατί το κάνει; Ποιος είναι ο πραγματικός τους σκοπός;

Η ανακοίνωση που δημοσίευσαν δε λέει λέξη για το πώς προτείνουν να επιλέγεται ο διευθυντής. Προφανώς τους είναι αρκετή η απόφαση του ΠΥΣΠΕ. Αλλιώς θα ζητούσαν και από τους αιρετούς να κάνουν απεργία - αποχή. Σιγά όμως μην το κάνουν... Τα δικά τους δικαιώματα θα αποποιηθούν; Το πρόβλημα, είπαμε, είμαστε οι απλοί δάσκαλοι. Εμείς να μην εκφράσουμε γνώμη και να μας έρχεται κάθε διευθυντής και να μας κάθεται στο σβέρκο διοικώντας με πλήρη ασυδοσία.

Ε, λοιπόν όχι! Έχει και η βάση του κλάδου δικαιώματα. Και κυρίως το δικαίωμα να εκφράζει γνώμη για τον υποψήφιο διευθυντή. Γιατί εμείς τον "λουζόμαστε" κάθε μέρα. Όχι ο αιρετός και το υπόλοιπο ΠΥΣΠΕ και κυρίως όχι η ΔΟΕ.

Ο διευθυντής είναι θέμα βασικό για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ψυχική μας γαλήνη. Σαφώς και θέλουμε βελτίωση του νόμου και διεύρυνση της δημοκρατίας στο σχολείο μα είναι άλλο αυτό και άλλο να αποποιηθούμε οικειοθελώς το δικαίωμα που μας δίδεται για έκφραση γνώμης.

Ακολουθεί η ανακοίνωση που εξέδωσαν τα ΣΥΝΕΚ της δευτεροβάθμιας για το ίδιο θέμα:


Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΚΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

31 του Μάη, 2017

Κυκλοφόρησε σήμερα η εγκύκλιος που καθορίζει τον τρόπο έκφρασης της γνώμης του Συλλόγου διδασκόντων για τους υποψήφιους διευθυντές.

Είναι δεδομένο ότι το Υπουργείο Παιδείας μετά την απόφαση του Σ.τ.Ε. υπαναχώρησε από τη θέση της επιλογής διευθυντή από το Σύλλογο, που αποτελούσε ένα βήμα δημοκρατικής αλλαγής στη διοίκηση της εκπαίδευσης, καθιστώντας γνωμοδοτική την έκφραση γνώμης του Συλλόγου, στερώντας από τους αναπληρωτές το δικαίωμα συμμετοχής και επαναφέροντας την «αμαρτωλή» συνέντευξη.

Είναι επίσης δεδομένο ότι το Υπουργείο Παιδείας παρά τις διακηρύξεις του, δεν έχει προχωρήσει ακόμα στη θεσμοθέτηση αλλαγών που αποτελούν αιχμές του συνδικαλιστικού εκπαιδευτικού κινήματος και αφορούν την κατάργηση του καθηκοντολογίου και τη θέσπιση νέου δημοκρατικού πλαισίου λειτουργίας του σχολείου, στο οποίο ο Σύλλογος θα έχει κυρίαρχο ρόλο.

Ταυτόχρονα, και ενώ κάτω από την ασφυκτική επιτροπεία των δανειστών και της εσωτερικής «τρόικας» συνεχίζονται οι μνημονιακές πολιτικές των περικοπών που πλήττουν βάναυσα και τη δημόσια εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας θέτει σε προτεραιότητα την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, που σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του θα νομοθετηθεί το φθινόπωρο σε νέο πλαίσιο. Θεωρούμε αυτονόητο πως το εκπαιδευτικό κίνημα θα εντείνει τις πιέσεις του για την κατάργηση του ΠΔ 152/13 και ολόκληρου του συνοδευτικού νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης - χειραγώγησης (Ν. 3840/10, Ν. 3679/10, κ.ά.) και θα αντιταχθεί σε οποιαδήποτε προσπάθεια αξιολόγησης σχολείων ή στελεχών που θα υλοποιεί μνημονιακές ρυθμίσεις και νεοφιλελεύθερες κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ.

Το ζήτημα όμως της συμμετοχής του Συλλόγου στην επιλογή των δ/ντών, παρά το γνωμοδοτικό της χαρακτήρα, έχει τόση σχέση με την «αξιολόγηση», όση θα είχε και η μοριοδότηση με ψηφοφορία, αν δεν είχε κριθεί αντισυνταγματική από το Σ.τ.Ε.

Η υπουργική απόφαση που εξειδικεύει τη διαδικασία έκφρασης γνώμης του Συλλόγου, αν και είναι προφανές ότι απέχει πολύ από τις διεκδικήσεις μας, έχει ως βασικά χαρακτηριστικά τη μυστικότητα, την ανωνυμία και τη συμφωνία ή όχι κάθε συναδέλφου/ισσας στο ερώτημα αν ο υποψήφιος ανταποκρίνεται σε κάθε έναν από 4 βασικούς τομείς που προσδιορίζουν το ρόλο του διευθυντή και τη σχέση του με το Σύλλογο.

Το τελικό πρακτικό για κάθε υποψήφιο, που θα στέλνεται στο Συμβούλιο Επιλογής από το οποίο και θα συνεκτιμάται με βάση το νόμο, θα αποτυπώνει στην ουσία την τεκμηριωμένη και μυστική έκφραση γνώμης του Συλλόγου, αντίστοιχη δηλαδή της μυστικής ψηφοφορίας.

Είναι πλέον φανερό ότι σε αυτή τη βάση, και επειδή η δημοκρατία στο σχολείο κατακτιέται και δε χαρίζεται, ο κλάδος μέσα από τους Συλλόγους διδασκόντων και οι αιρετοί εκπρόσωποί του στα Συμβούλια Επιλογής, οφείλουν να αξιοποιήσουν έστω και αυτή την περιορισμένη δυνατότητα, διευρύνοντάς την με τρόπο που η γνωμοδοτική πρόταση των Συλλόγων να εκφραστεί στην κρίση των αιρετών για την επιλογή των διευθυντών.

Η πρόκληση είναι μεγάλη για όλους τους συναδέλφους/ισσες, τις δημοκρατικές και προοδευτικές δυνάμεις του κλάδου, το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα και τους εκπροσώπους του. Θα παραμείνουμε θεατές στην επιλογή διευθυντών, αδιαφορώντας και απέχοντας από συλλογικές διαδικασίες βάσης, αφήνοντας έτσι να κυριαρχήσουν υποκειμενικά και πελατειακά κριτήρια έξω από τη θέληση του κλάδου, ή θα αξιοποιήσουμε μαζί με τους εκπροσώπους μας τις όποιες δυνατότητες δημοκρατικής και συλλογικής έκφρασης, παλεύοντας και διεκδικώντας τη διεύρυνσή τους μέσα και έξω από τους συλλόγους και τα συμβούλια επιλογής;

Είναι μεγάλες οι ευθύνες των άλλων παρατάξεων, οι οποίες και το 2015, και εφέτος, μετά την ακυρωτική απόφαση του Σ.τ.Ε. για 4 ολόκληρους μήνες αρνήθηκαν να βγει οποιαδήποτε ανακοίνωση για την επιλογή διευθυντών από το Σύλλογο, στα πλαίσια της διεκδίκησης της δημοκρατίας στο σχολείο.

Με το πρόσχημα ότι «οι δ/ντές θα υλοποιήσουν πρόθυμα τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές λειτουργώντας ως μάνατζερ» ή «όποιος εκφράσει γνώμη για το δ/ντή του μετατρέπει το Σύλλογο σε όργανο αξιολόγησης-χειραγώγησης», συγκεκριμένες παρατάξεις απαιτούν από τους Συλλόγους να μείνουν αμέτοχοι, και από τους αιρετούς να απέχουν από τις διαδικασίες, χωρίς να κατανοούν ότι αυτού του είδους οι τακτικές αφήνουν τα πράγματα να εξελιχθούν σε αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση. Κάποιοι θεωρούν ότι τους έχει ανατεθεί το προνόμιο να αποφασίζουν ερήμην του κλάδου, και στο όνομα φαντασιακών εμμονών να τον καθοδηγούν, απαξιώνοντας τις συλλογικές διαδικασίες βάσης.

Με δεδομένο ότι οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες ενδιαφέρονται να εκφράσουν άποψη για το διευθυντή, όπως έδειξε και η μαζική τους συμμετοχή στη διαδικασία της ψηφοφορίας το 2015, καλούμε τους αιρετούς σε συνεργασία με τους υπόλοιπους συνδικαλιστικούς φορείς να ενεργοποιήσουν όλες τις συλλογικές διαδικασίες (κοινές συσκέψεις αιρετών, ΔΣ και αντιπροσώπων σχολείων, Γ.Σ. Συλλόγων), ώστε να εξασφαλιστεί με τον πιο αποφασιστικό τρόπο η γνώμη του κλάδου.

Η διεκδίκηση του δημοκρατικού σχολείου είναι συλλογική διαδικασία, καθημερινός και συνεχής αγώνας.

Συνεχίζουμε να διεκδικούμε:

1. Κατάργηση του καθηκοντολόγιου.

2. Νέο θεσμικό πλαίσιο για τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων, όχι μόνο στο θέμα της επιλογής του διευθυντή αλλά και στη λήψη των αποφάσεων για όλα τα διοικητικά, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά θέματα.

3. Μόνιμους διορισμούς και πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές.

4.Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση. Κατάργηση όλου του ισχύοντος θεσμικού –νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης. Όχι σε πλαίσιο αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας και στελεχών που υλοποιεί μνημονιακές ρυθμίσεις.

5. Αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου με συλλογικές, αποκλειστικά εσωτερικές διαδικασίες και παιδαγωγική - διδακτική στήριξη του εκπαιδευτικού.




ΜΑΡΙΟΡΗ

Αριθμός μηνυμάτων : 490
Registration date : 09/12/2012

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης